Kapry můžeme jíst ještě zdravější, než dosud
Podle serveru Lidových novin vědci z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích vyvinuli krmivo pro ryby, po němž má maso zvýšený obsah prospěšných omega 3 mastných kyselin.
Takže možná už na Vánoce budeme moci vyzkoušet příznivé účinky takto krmených kaprů. Především je tento kapr na nemoci srdce a hojení ran, jak konstatovali experti z Institutu klinické a experimentální medicíny/IKEMu/v Praze.
Dle závěrů klinické studie vypracované IKEM měli pacienti, kteří konzumovali tohoto kapra, o 30 procent lepší laboratorní výsledky, než pacienti na klasické dietě. Výsledkem tak byly lepší parametry hojení ran a hodnoty tukového spektra," uvedli zástupci školy na webu omega3kapr.cz.
Zvýšený přísun omega 3 mastných kyselin pomáhá také při snižování cholesterolu, má pozitivní vliv při poruchách srdečního rytmu, schizofrenii a problémech s pamětí.
A za tímto úspěchem je speciální krmná směs na bázi rostlinných olejů, ale také je důležitá technologie zpracování masa. To má potom vyšší obsah omega 3 mastných kyselin a proto se takový kapr stává zdravou stravou s prospěšnými látkami pro organizmus. Badatelé už svůj zázračný výzkum opatřili patentem.
Účinky už byly testovány na dobrovolnících z řad pacientů, kteří se léčili po operaci ischemické choroby srdeční. Ti dostávali během čtyř týdnů dvakrát týdně 200 gramů kapřích filet.
Chuťově to určitě nerozeznáte od normálně živeného kapra a tento zdravě živený kapr bude přijatelný i cenově, bude pouze asi o pětinu vyšší. Kapr je v českých rybnících nejčastěji chovaným druhem. Jestli neseženete na Vánoce zdravého kapra, příští rok už bude určitě. A navíc i kapr, na který jsme zvyklí je pro náš organizmus zdravý, protože obsahuje jód, který je pro náš organizmus stejně důležitý. Takže kapří pochoutky určitě nepodceňujte!
Marie Vrábelová, redaktorka, Spotřebitel net / Lidovky.cz/








